Siivousfirmoja on. Miten valitset sen hyvän hintaisen ja laadukkaan palveluntuottajan, jota ei tarvitse laittaa heti vaihtoon?
Siivouksen kilpailutus on loppupeleissä helppo asia niin asiakasyritykselle kuin yksityishenkilöillekin. Siivousyrityksen näkökulmasta katsottua tärkeintä on tietää mitä haetaan. Onko kyse tilan ylläpidosta vai jostain muusta siivouksesta.
Tuntimäärä ja hinnoittelu ovat usein niitä asioita, joita meiltäkin kysytään kun palveluntarjoajaa mietitään. Näihin on kuitenkin mahdotonta vastata näkemättä kohdetta, mutta kun asiantuntijamme käy arvioimassa kohteen paikan päällä, voidaan arvio tehdä hyvinkin tarkasti ja nopealla aikataululla. Pitkä kokemus mahdollistaa sen, että paikan näkemällä voimme nopeasti arvioida ajan ja tehdä sen pohjalta kilpailukykyisen tarjouksen.
On hyvä muistaa, että arviokäynti ei koskaan sido mihinkään, eikä maksa mitään. Kun tilanteen katsoo paikan päällä, on arvio paljon realistisempi, eikä tule yllätyksiä.
Tarjouksen teon yhteydessä käymme läpi myös seuraavat asiat:
1. Sopimuskausi
Määritellään miten pitkäksi aikaa sopimus siivouksesta tehdään.
2. Yhteydenpito
Määritellään yhteyshenkilöt, joiden kanssa viestiminen tapahtuu. Näin kaikki muutokset, poikkeustilanteet ja esimerkiksi lisätöiden tilaaminen sujuu mahdollisimman helposti.
3. Laatukierrokset
Meille on tärkeää, että asiakas on meihin tyytyväinen. Tämän vuoksi toivomme, että myös asiakas voisi itse osallistua säännöllisiin laatukierroksiin, joissa käydään palaute yhdessä läpi. Näin voimme varmistaa sen, että työn laatu vastaa varmasti asiakkaan toiveita. Tämä on tärkeää myöhemmin myös työn määrän tarkistamisen osalta.
4. Sopimus
Sopimuksessa määritellään sitten juurikin tunnit, työn ajankohtaa, ja niitä asioita, jotka asiakas haluaa tuoda sopimukseen Lisäksi sovitaan laskutuksen ajankohdat maksuehtoineen.
Älä tyydy. Siivouksen kilpailutus voi parhaimmillaan olla paitsi säästö, myös merkittävä panostus laatuun. Siistit toimitilat ovat yrityksen käyntikortti.
Comments